Tylko trzy systemy aktywnego bezpieczeństwa będą dostępne w samochodach

Unia Europejska pracuje nad nowymi regulacjami dotyczącymi bezpieczeństwa w ruchu samochodowym.

- Wszystkie dotychczasowe regulacje miały na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Niestety, nie przyniosły one zadowalających rezultatów, dlatego pracujemy nad nowymi - dowiedzieliśmy się od wysoko postawionego komisarza.

Okazało się, że wprowadzane coraz to nowe systemy aktywnego bezpieczeństwa nie mają znaczącego – jak wcześniej zakładano – wpływu na ilość stłuczek, wypadków i kolizji.

- Przy coraz większej ilości „myślących” systemów ilość wypadków powinna być mniejsza, jednak pozostaje praktycznie na niezmienionym poziomie. Jeszcze raz okazało się, że na zachowanie samochodów na drodze decydujący wpływ mają (niestety?!) kierowcy, a oni są leniwi i uważają, że system za nich wszystko wykona. Stąd decyzja o pracach nad nowymi regulacjami – usłyszeliśmy.

Co dokładnie zostanie zmienione?

Od przyszłego roku wszystkie nowe samochody będą sprzedawane tylko z trzema systemami aktywnego bezpieczeństwa. Takimi systemami między innymi są: system stabilizacji toru jazdy, aktywnego hamowania w ruchu miejskim, monitorowania martwego pola czy też asystent parkowania. Pozwoli to na znaczne zredukowanie kosztów produkcji aut, a tym samym przełoży się to na finalną cenę samochodu w salonie.

- Szacujemy że po wprowadzeniu nowych regulacji cena nowych aut powinna spaść o 10 – 20% - słyszymy w kuluarach – tym samym większą grupę ludzi będzie stać na zakup nowego auta, a co za tym idzie uzyskamy dwa cele w jednym czasie. Zmniejszy się średni wiek pojazdu poruszającego się po drodze, a tym samym zwiększy bezpieczeństwo. Niebanalnym również pozostaje fakt, że przy przyjętych przez nas szacunkach, radykalnie zmniejszone zostaną emitowane przez pojazdy szkodliwe substancje do atmosfery (stare, nie spełniające norm czystości emisji spalin samochody zostaną zastąpione nowymi, spełniającymi najnowsze normy — EURO 6).

Uspokajamy miłośników nieograniczonej ilości systemów w samochodach. Nie znikną. Będą jednak dostępne w płatnych opcjach.

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Wszystkie – czasami niestety – wnioski, wydarzenia, cytaty oraz tezy zostały zmyślone i powstały w wyniku bujnej wyobraźni autora i z rzeczywistością nie mają nic wspólnego.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Blogi:

Rozwiązanie problemu niskiej popularności Formuły 1 Honda ma ogromny dylemat, a Formuła 1 problem Dekotora - statki kosmiczne na kółkach SsangYong Tivoli 1.6 2WD Sapphire - test [wideo] Citroën C-Elysee Aston vs Lambo Opel Insignia 2.0 CDTi Honda Civic Zapinanie pasów – sprawa prywatna czy publiczna? Time attack w Japonii Maciek testuje - Škoda Superb III 2.0 TDI L&K Ścigając północ - historia Mid Night Club Spontaniczny weekend w Brukseli – wizyta w muzeum Autoworld! Poznaj system Common Rail Mitsubishi ASX 1.6 2WD Intense Navi – test [wideo] Audi A3 Limousine 2.0 TDI Attraction Czy Robert Kubica wpadł w pułapkę M-Sportu? Sprzedaż aut osobowych klientom indywidualnym - wrzesień 2015 V Cars & Coffee Toruń Mitsubishi Outlander 2016 - pierwsza jazda Małym miejskim autem… w trasę! Test Opla Corsy w drodze do Gliwic Polski Bus - wylęgarnia zarazków na kółkach, czy komfortowy i tani środek transportu? Nissan GT-R PromoChromo Rodzaje napędów hybrydowych

Popularne w tym tygodniu:

Renault Clio R.S. 220 Trophy – test [wideo]