Jak dealerzy przygotowywani są do sprzedaży Megane R.S.

Zastanawialiście się kiedyś jak producenci przygotowują dealerów do sprzedaży modeli? Dzięki uprzejmości Damiana Półka z Renault Anndora w Krakowie mogliśmy przekonać się jak wyglądało szkolenie z Renault Megane R.S.

„Do Jerez de la Frontera w Hiszpanii, położonego niecałe 100 kilometrów na południe od Sewilli importer zaprosił dealerów z całego świata (również z tak dla nas egzotycznego kraju jakim jest Gwatemala). Na zlokalizowanym tam torze odbyło się dwudniowe szkolenie z Renault Megane R.S.

Pierwszy dzień spędziliśmy na torze. Po krótkiej odprawie mogliśmy zająć miejsce za kierownicą Megane R.S. z manualną skrzynią biegów. Pierwsze okrążenie pozwoliło nam na zapoznanie się z torem. W jego trakcie, siedzący na fotelu pasażera instruktor, sprawdzał i analizował jak radzimy sobie z modelem, tak aby dostosować poziom szkolenia do naszych umiejętności. Kolejne okrążenia – a było ich niemało – pokonywaliśmy coraz lepiej poznając samochód i tor oraz wsłuchując się w podpowiedzi instruktora. Po jeździe przyszedł czas na teoretyczne zapoznanie się z działaniem zastosowanych w R.S. innowacji, systemów, nadwozia, jak i jego historii. Mogliśmy również podpatrzeć jak inni użytkownicy szkolenia radzą sobie na torze.

Początek szkolenia drugiego dnia zaplanowano na 8 rano. Do dyspozycji otrzymaliśmy R.S.-y z automatyczną (dwusprzęgłową) skrzynią biegów, którymi poruszaliśmy się po drogach publicznych. Mogliśmy sprawdzić przyspieszenie, dynamikę samochodu, zachowanie na zakrętach czy też zestrojenie zawieszenia. Celem było również przetestowanie różnych ustawień modelu, m.in. trybów Eko czy Komfort, gdzie wykorzystywane jest tylko 160 KM (w przypadku gwałtownego przyspieszenia dostępna jest pełna moc). Mogliśmy również porównać i sprawdzić w praktyce działanie systemu 4Control (wszystkie koła skrętne) w trybie Sport (do prędkości 70 km/h koła tylnej osi skręcają w stronę przeciwną niż koła przednie, powyżej niej w tą samą stronę) oraz Race (podniesiony limit prędkości do 100 km/h).

Wróciliśmy na tor. Szybkie podsumowanie i kolejny cykl szkoleń praktycznych. Do zrealizowania mieliśmy cztery segmenty: przyspieszanie i hamowanie, slalom, jazda po okręgu oraz nierównej nawierzchni. We wszystkich segmentach porównywaliśmy zachowanie modelu z poprzednią generacją Megane R.S. — oddaną nam również do dyspozycji.

Dużą uwagę w szkoleniu Renault poświęciło na przedstawienie zagadnień technicznych i historii. Mogliśmy w trakcie ich trwania zapoznać się m.in. z historią działu sportowego Renault oraz historią modeli R.S.. Poznaliśmy rozwiązania z aerodynamiki (przeniesione z Formuły 1, jak m.in. przedni zderzak), designu oraz dostępnej technologii (zastosowanie wlotów na przednich nadkolach mających za zadanie odprowadzenie nadmiaru ciepła z silnika, praca tylnego dyfuzora czy działanie R.S. Monitora — monitoruje i zapisuje parametry pracy w trakcie okrążenia, łącznie z czasem przejazdu i pozwala na porównanie ich), wszystko to w przystępny, ale szczegółowy sposób.

Na koniec przygotowano dla nas dwie niespodzianki. Pierwszą okazały się rundy po torze (na fotelu pasażera z ubranym kaskiem) sportowym Renault R.S. 01 za kierownicą którego siedział ścigający się tym modelem na co dzień kierowca. Drugą, rundy po torze Megane R.S. prowadzoną przez instruktora. Wtedy mogliśmy się przekonać o jej pełnych możliwościach i porównać do naszych przejazdów z dnia poprzedniego.

Tak zakończyło się szkolenie, a my wróciliśmy do zimniejszej o 35 stopni Polski.”

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Blogi:

Škoda Karoq 2.0 TDI 150 KM 4×4 DSG Style – test Lexus LC 500 – test Lexus LC 500h – test [wideo] Mercedes-Benz CLS 400d 4MATIC – test [wideo] Kia Stonic 1.4 DOHC 100 KM XL – test [wideo] Defender Works V8 na 70-lecie Land Rovera Fiat 500C 1.2 69 KM 60th Anniversary – test [wideo] Ayrton Senna Audi A7 Sportback 55 TFSI quattro S tronic – test [wideo] Mercedes-Benz GLA 220 4MATIC – test [wideo] Prawo: Rękojmia, co należy wiedzieć Legenda Bugatti Ford EcoSport 1.0 EcoBoost 125 KM A6 Titanium – test [wideo] Mazda CX-5 2.2 SKY-D 175 KM 6AT AWD SkyPASSION – test [wideo] Škoda Rapid Spaceback 1.4 TSI 125 KM DSG Monte Carlo – test [wideo] Czy Alpine zagrozi Porsche i Alfie Romeo? Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 125 KM Titanium – test [wideo] Lexus NX 300h Prestige – test [wideo] Volvo S90 D4 190 KM Inscription – test [wideo] Lexus RC F Carbon – test [wideo] Życie po zakończeniu kariery, a może ... Wywiad z Michałem Kościuszko Znane auta nieznanej marki, czyli CUPRA od nowa. Mitsubishi L200 Monster 2.4 DID 181 KM Instyle – test [wideo] Dacia Dokker Stepway SL Outdoor 1.5 dCi 90 S&S – test [wideo]

Popularne w tym tygodniu:

Renault Koleos 2.0 dCi 175 X-Tronic 4×4 Initiale Paris – test [wideo] Największy zlot aut zza oceanu! Relacja z American Cars Mania 2018 Lancia z silnikiem Ferrari Volvo XC60 D4 AWD Polestar 200 KM Inscription – test [wideo]